January 11, 2020

Πού οφείλεται η μικρή αύξηση στην τιμή της βενζίνης.

Από το 1,62 που ήταν ο μέσος όρος στην Ξάνθη η βενζίνη πήγε στο 1,64

Επίσημη ανακοίνωση σχετικά με τις τιμές των καυσίμων και τα όσα γράφονται και ακούγονται τι; τελευταίες ημέρες μετά τις εξελίξεις στη Μέση ανατολή εξέδωσε ο Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών.

Συγκεκριμένα εξηγεί, γιατί υπάρχει μία πολύ μικρή αύξηση από τις αρχές του έτους, δίνει απάντηση με τα μέχρις στιγμής δεδομένα για το αν θα υπάρξουν αυξήσεις και ενημερώνει τον κόσμο για την υπέρογκη φορολογία στα καύσιμα.

Με αφορμή άρθρα που είδαν το φως της δημοσιότητας αναφορικά με αυξήσεις τιμών λόγω των γεγονότων στη Μέση Ανατολή, ο Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών θα ήθελε να επισημάνει τα εξής:

“Παρότι δεν μπορεί να υπάρξει πρόβλεψη για τις μελλοντικές εξελίξεις των διεθνών τιμών, αφού αυτές μπορεί να επηρεασθούν από διάφορα απρόβλεπτα γεγονότα, σήμερα και με βάση τα δεδομένα που γνωρίζουμε, δεν διακρίνεται να υπάρχει κάποια ιδιαίτερη ανησυχία για το ενδεχόμενο σημαντικής αύξησης των τιμών.

 Όντως, συγκεκριμένα, από την 1η Ιανουαρίου 2020 έχει τριπλασιαστεί η υποχρεωτική πρόσμιξη από 1% στο 3,3% βιοαιθανόλης στις βενζίνες, λόγω της συμμόρφωσης της Ελλάδας στην Οδηγία για ενεργειακή εξοικονόμηση, όπως προκύπτει και από το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα με σκοπό πιο φιλικά καύσιμα προς το περιβάλλον. Ωστόσο και παρά την αύξηση κόστους λόγω βιοαιθανόλης, οι σημερινές λιανικές τιμές της βενζίνης κινούνται στο επίπεδο των τιμών του δεύτερου τριμήνου του 2019. 

Το μεγάλο πρόβλημα στην τιμή των καυσίμων στην Ελλάδα παραμένει η υψηλή φορολογία. Ο Έλληνας καταναλωτής θα πρέπει να γνωρίζει ότι για κάθε 10€ που καταβάλλει για βενζίνη τα 6,5 ευρ’ω (δηλαδή το 65%) είναι φόροι και δασμοί ενώ μόνο τα 0,6 ευρώ (το 6%) αντιστοιχεί συνολικά στο μικτό περιθώριο των Εταιριών Εμπορίας, των πρατηριούχων και της εφοδιαστικής αλυσίδας. “

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *